Programa IB

Programa IB

Avantis és un col·legi de categoria sol·licitant per al programa d’escola primària-PEP i desitja obtenir l’autorització per formar part de la comunitat de  l’IB. Aquests són col·legis que comparteixen una filosofía comuna: un compromís per millorar el món a través de l’educació.

Qué és l'IB?

El International Baccalaureate® (IB) és un programa educatiu rigorós que assegura la qualitat de l’aprenentatge i que s’ofereix en escoles de tot el món (més de 5.800 col·legis en el món).

Innovació pedagògica

A Avantis sempre hem apostat per la innovació, aquest programa ens permet sistematitzar i garantir-la respectant el nostre ideari i pedagogia.

Mentalitat internacional

Afavoreix el desenvolupament integral de l’alumne treballant les habilitats intel·lectuals, personals, emocionals i socials, per afrontar els reptes de la societat i contribuir a un món millor.

Aprenentatge significatiu

De la mà del professor, aquesta metodologia permet que l’alumne potencií el seu aprenentatge, sent més significatiu i durador.

Com va sorgir?

Famílies que treballaven com a diplomàtics o estaven desplaçats amb empreses internacionals i multinacionals cercaven un pla d’estudis que atorgués als nens i joves una formació aceptada a escala internacional.

Per què Avantis aposta per l'IB?

Perquè volem educar a alumnes reflexius, amb mentalitat internacional i amb una mirada global, que siguin actius tant en el seu aprenentatge i agents de canvi en el món que ens envolta.

No volem perdre l’essència d’Avantis. La comunitat IB ens ajudarà a potenciar-la, ja que ambdues tenen molt en comú.

A Avantis, el foment dels valors cristians, la promoció del compromís i l’excel.lencia acadèmica, ajuden als alumnes a ser bones persones.

Indagació i aprenentatge actiu

 

El PEP fomenta la curiositat natural i l’aprenentatge en un entorn que afavoreix la creativitat, la solidaritat i la col·laboració.

Comprensió del món actual

 

El PEP ajuda als alumnes a construir significats per si mateixes i comprendre el món mitjançant l’exploració de problemes reals.

Comunicació efectiva

 

Aprenen a comunicar-se de diferents maneres i en més d’una llengua, desenvolupant habilitats essencials per expressar-se amb claredat.

Autonomia en l’aprenentatge

 

Col·laboren amb els seus professors i companys per planificar, presentar i avaluar el seu propi aprenentatge.

Mentalitat internacional

 

Es fomenta la col·laboració i la comprensió d’altres cultures, ajudant els alumnes a ser respectuosos i oberts de ment.

Pensament crític i creatiu

 

Aprenen a veure el món des de diferents perspectives, desenvolupant coneixements i habilitats tant en l’àmbit disciplinari com en l’interdisciplinari.

Acció i responsabilitat

 

Creuen en la seva capacitat de créixer i tenir èxit, prenen decisions adequades i assumeixen la responsabilitat dels seus actes.

Compromís amb la comunitat

 

Es converteixen en ciutadans solidaris i responsables, expressant idees i proposant solucions per millorar la seva vida i la dels altres, contribuint així a un món millor.

Polítiques IB

Com estem implementant el PEP?

Curs 24/25

Més de 60 hores de formació del professorat i planificació.

Curs 25/26

Implementació de les Unitats d’Indagació i les Polítiques IB. Més formació del professorat (15 hores) i planificació (70 hores)

Curs 26/27

Implementarem a PEP 6 l’exposició. Un projecte transdisciplinari elaborat per les alumnes amb l’acompanyament d’un professor i basat en els seus interessos.

Unitats d'Indagació

Treballant de forma transdisciplinar a través de sis unitats d’indagació, amb un nucli temàtic i guiat per les preguntes dels alumnes. Promovent el seu raonament i implicació, on el mestre és el referent i guia de l’aprenentatge.

QUI SOM

  • La salut i el benestar físic, emocional i espiritual
  • Les relacions i la pertinença
  • L’aprenentatge i el desenvolupament

COM FUNCIONA EL MÓN

  • Patrons, cicles i sistemes
  • Diferents pràctiques, mètodes i eines
  • Les possibilitats i els resultats que presenten el descobriment, el disseny i la innovació

ON ESTEM EN LLOC I TEMPS

  • Èpoques, esdeveniments i productes
  • Comunitats, patrimoni, cultura i medi ambient
  • Factors humans i naturals que promouen el moviment, l’adaptació i la transformació

COM ENS ORGANITZEM

  • Interaccions dins dels sistemes socials i ecològics, i entre ells
  • Conseqüències desitjades i indesitjades de les formes de manteniment i les formes de comerç
  • La representació, la col·laboració i la presa de decisions

COM ENS EXPRESSEM

  • La inspiració, la imaginació i la creativitat
  • Modes personals, socials i culturals i pràctiques de comunicació
  • Intencions, percepcions, interpretacions i respostes

COMPARTIR EL PLANETA

  • Els drets, les responsabilitats i la dignitat de tots els éssers vius
  • Vies cap a futurs justos, pacífics i reinventats
  • La naturalesa, la complexitat, la coexistència i la saviesa

Atributs

Alienat amb la missió d’Avantis, seguim el perfil de l’alumne de la comunitat IB, donant vida als atributs mitjançant animals que hem escollit amb cura i als quals hem posat nom per fer-los més propers als nostres alumnes. Cada animal simbolitza un atribut específic, ajudant-los a interioritzar-los d’una manera lúdica i significativa.

Mico Nico

Característiques:

Curiositat
Investigació
Fer-se Preguntes
Ganes d’aprendre

Foca Soca

Característiques:

Equilibri físic, mental i emocional
Propi i dels altres
Interdependència

Camaleó Leo

Característiques:

Apreciar de la cultura pròpia i l’aliena
Diversitat
Diversos punts de vista
Aprendre de l’experiència

Balto

Característiques:

Empatia
Sensibilitat
Respecte
Compromís
Actuar
Bona Influència

Granota Carlota

Característiques:

Risc
Previsió
Determinació
Autonomia
Exploració
Resiliència

Pingüí Serafí

Característiques:

Avaluació
Fortaleses i Debilitats
Desenvolupament Personal

Lloro Loro

Característiques:

Plurilingües
Confiança
Escolta Activa
Expressió verbal i no verbal

Mussol Oriol

Característiques:

Exploració del Coneixement
Memòria
Saber

Guineu Neus

Característiques:

Pensament Crític
Resolució de Conflictes
Iniciativa

Abella Mireia

Característiques:

Equitat
Justícia
Respecte
Dignitat
Drets de les persones
Els actes tenen conseqüències
Veritat

Conceptes

Com és?

Tot té una forma amb característiques reconeixibles que poden ser observades, identificades, descrites i classificades.

Com s’està relacionant amb altres coses?

Vivim en un món de sistemes en interacció en els quals les accions de cada element particular afecten els altres.

Com funciona?

Tot té un propòsit, exerceix un paper o té una manera de comportar-se que pot ser investigada.

Quins són els punts de vista?

El coneixement es modera mitjançant punts de vista diferents que porten a diferents interpretacions, comprensió i conclusions; les perspectives poden ser individuals, grupals, culturals o específiques d’alguna assignatura.

Per què és així?

Les coses no succeeixen perquè sí, sinó que existeixen relacions causals, i les accions tenen conseqüències.

Quines són les nostres obligacions?

Les persones prenen decisions basant-se en el que saben i comprenen, i en els seus principis i valors, i les accions que deriven d’aquestes decisions sempre tenen conseqüències.

Com s’està transformant?

El canvi és el procés que porta d’un estat a un altre. És universal i inevitable.

Habilitats

L’IB identifica cinc grups d’habilitats essencials que ajuden els alumnes a aprendre a aprendre, desenvolupar autonomia i aplicar el coneixement de manera significativa.

HABILITATS DE PENSAMENT
Desenvolupen la capacitat d’analitzar, avaluar i crear idees, fomentant el pensament crític, creatiu i la transferència de l’aprenentatge a noves situacions.

  • Habilitats de pensament crític: anàlisi, avaluació i formació de decisions.
  • Habilitats de pensament creatiu: generació d’idees originals i consideració de noves perspectives.
  • Habilitats de transferència: ús d’habilitats i coneixements en múltiples contextos.
  • Habilitats de reflexió i metacognició: consideració i reconsideració del procés d’aprenentatge.

HABILITATS D’INVESTIGACIÓ
Permeten indagar, buscar informació de manera rigorosa i utilitzar fonts de manera ètica per a construir nous coneixements.

  • Habilitats de gestió de la informació: formulació i planificació, recopilació i registre de dades, síntesi i interpretació, avaluació i comunicació.
  • Habilitats d’alfabetització mediàtica: interacció amb mitjans de comunicació per a emprar i crear idees i informació.

HABILITATS DE COMUNICACIÓ

Afavoreixen l’expressió i comprensió efectiva d’idees en diferents formats, promovent l’escolta activa i la claredat en comunicar.

  • Habilitats d’intercanvi d’informació: comprensió oral, interpretació i expressió oral.
  • Habilitats d’exploració i expressió simbòlica: lectura, expressió escrita i mates.

HABILITATS SOCIALS

Permeten relacionar-se amb les persones de l’entorn i afavoreixen una convivència sana i madura.

  • Habilitats de relacions interpersonals: escolta, respecte i empatia.
  • Habilitats d’intel·ligència social i emocional: consciència sobre un mateix i les seves accions.

HABILITATS D’AUTOGESTIÓ
Ajuden a organitzar el temps, regular les emocions, mantenir la motivació i cuidar el benestar físic i emocional.

  • Habilitats d’organització: gestió eficaç del temps i les tasques
  • Estats d’ànim: consciència plena, perseverança i resiliència.

Notícies sobre l'IB a Avantis