L'alumnat d'I5 exposa les seves maquetes en diferents entorns com ...
Llegir més +El International Baccalaureate® (IB) és un programa educatiu rigorós que assegura la qualitat de l’aprenentatge i que s’ofereix en escoles de tot el món (més de 5.800 col·legis en el món).
A Avantis sempre hem apostat per la innovació, aquest programa ens permet sistematitzar i garantir-la respectant el nostre ideari i pedagogia.
Afavoreix el desenvolupament integral de l’alumne treballant les habilitats intel·lectuals, personals, emocionals i socials, per afrontar els reptes de la societat i contribuir a un món millor.
De la mà del professor, aquesta metodologia permet que l’alumne potencií el seu aprenentatge, sent més significatiu i durador.
Famílies que treballaven com a diplomàtics o estaven desplaçats amb empreses internacionals i multinacionals cercaven un pla d’estudis que atorgués als nens i joves una formació aceptada a escala internacional.
Perquè volem educar a alumnes reflexius, amb mentalitat internacional i amb una mirada global, que siguin actius tant en el seu aprenentatge i agents de canvi en el món que ens envolta.
No volem perdre l’essència d’Avantis. La comunitat IB ens ajudarà a potenciar-la, ja que ambdues tenen molt en comú.
A Avantis, el foment dels valors cristians, la promoció del compromís i l’excel.lencia acadèmica, ajuden als alumnes a ser bones persones.
El PEP fomenta la curiositat natural i l’aprenentatge en un entorn que afavoreix la creativitat, la solidaritat i la col·laboració.
El PEP ajuda als alumnes a construir significats per si mateixes i comprendre el món mitjançant l’exploració de problemes reals.
Aprenen a comunicar-se de diferents maneres i en més d’una llengua, desenvolupant habilitats essencials per expressar-se amb claredat.
Col·laboren amb els seus professors i companys per planificar, presentar i avaluar el seu propi aprenentatge.
Es fomenta la col·laboració i la comprensió d’altres cultures, ajudant els alumnes a ser respectuosos i oberts de ment.
Aprenen a veure el món des de diferents perspectives, desenvolupant coneixements i habilitats tant en l’àmbit disciplinari com en l’interdisciplinari.
Creuen en la seva capacitat de créixer i tenir èxit, prenen decisions adequades i assumeixen la responsabilitat dels seus actes.
Es converteixen en ciutadans solidaris i responsables, expressant idees i proposant solucions per millorar la seva vida i la dels altres, contribuint així a un món millor.
JULIOL 2024
Curs 24/25
Més de 60 hores de formació del professorat i planificació.
Curs 25/26
Implementació de les Unitats d’Indagació i les Polítiques IB. Més formació del professorat (15 hores) i planificació (70 hores)
Maig 2025
Curs 26/27
Implementarem a PEP 6 l’exposició. Un projecte transdisciplinari elaborat per les alumnes amb l’acompanyament d’un professor i basat en els seus interessos.
Treballant de forma transdisciplinar a través de sis unitats d’indagació, amb un nucli temàtic i guiat per les preguntes dels alumnes. Promovent el seu raonament i implicació, on el mestre és el referent i guia de l’aprenentatge.
Alienat amb la missió d’Avantis, seguim el perfil de l’alumne de la comunitat IB, donant vida als atributs mitjançant animals que hem escollit amb cura i als quals hem posat nom per fer-los més propers als nostres alumnes. Cada animal simbolitza un atribut específic, ajudant-los a interioritzar-los d’una manera lúdica i significativa.
Característiques:
Curiositat
Investigació
Fer-se Preguntes
Ganes d’aprendre
Característiques:
Equilibri físic, mental i emocional
Propi i dels altres
Interdependència
Característiques:
Apreciar de la cultura pròpia i l’aliena
Diversitat
Diversos punts de vista
Aprendre de l’experiència
Característiques:
Empatia
Sensibilitat
Respecte
Compromís
Actuar
Bona Influència
Característiques:
Risc
Previsió
Determinació
Autonomia
Exploració
Resiliència
Característiques:
Avaluació
Fortaleses i Debilitats
Desenvolupament Personal
Característiques:
Plurilingües
Confiança
Escolta Activa
Expressió verbal i  no verbal
Característiques:
Exploració del Coneixement
Memòria
Saber
Característiques:
Pensament Crític
Resolució de Conflictes
Iniciativa
Característiques:
Equitat
Justícia
Respecte
Dignitat
Drets de les persones
Els actes tenen conseqüències
Veritat
Tot té una forma amb característiques reconeixibles que poden ser observades, identificades, descrites i classificades.
Vivim en un món de sistemes en interacció en els quals les accions de cada element particular afecten els altres.
Tot té un propòsit, exerceix un paper o té una manera de comportar-se que pot ser investigada.
El coneixement es modera mitjançant punts de vista diferents que porten a diferents interpretacions, comprensió i conclusions; les perspectives poden ser individuals, grupals, culturals o específiques d’alguna assignatura.
Les coses no succeeixen perquè sí, sinó que existeixen relacions causals, i les accions tenen conseqüències.
Les persones prenen decisions basant-se en el que saben i comprenen, i en els seus principis i valors, i les accions que deriven d’aquestes decisions sempre tenen conseqüències.
El canvi és el procés que porta d’un estat a un altre. És universal i inevitable.
L’IB identifica cinc grups d’habilitats essencials que ajuden els alumnes a aprendre a aprendre, desenvolupar autonomia i aplicar el coneixement de manera significativa.
HABILITATS DE PENSAMENT
Desenvolupen la capacitat d’analitzar, avaluar i crear idees, fomentant el pensament crític, creatiu i la transferència de l’aprenentatge a noves situacions.
HABILITATS D’INVESTIGACIÓ
Permeten indagar, buscar informació de manera rigorosa i utilitzar fonts de manera ètica per a construir nous coneixements.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ
Afavoreixen l’expressió i comprensió efectiva d’idees en diferents formats, promovent l’escolta activa i la claredat en comunicar.
HABILITATS SOCIALS
Permeten relacionar-se amb les persones de l’entorn i afavoreixen una convivència sana i madura.
HABILITATS D’AUTOGESTIÓ
Ajuden a organitzar el temps, regular les emocions, mantenir la motivació i cuidar el benestar físic i emocional.
L'alumnat d'I5 exposa les seves maquetes en diferents entorns com ...
Llegir més +Una activitat de cuina dins la Unitat d’Indagació del Programa ...
Llegir més +Els nens i nenes d'I4 reben la visita de la ...
Llegir més +