Mónica Larruy sensibilitza als nostres alumnes sobre la pèrdua auditiva i la importància de construir aules més inclusives.
Amb motiu que ahir, 25 de febrer, es va celebrar el Dia Mundial de l’Implant Coclear, avui hem rebut a Avantis a la Mónica Larruy, presidenta de T-Oigo, qui ha visitat una classe d’I5 on comptem amb un alumne amb pèrdua auditiva.
T-Oigo és una associació sense ànim de lucre que dona suport a famílies amb fills sords o amb implants coclears i audiòfons, oferint-los informació, formació i una xarxa d’acompanyament a nivell nacional per facilitar la seva plena integració en la societat.
Durant la sessió, la Mónica va explicar als alumnes quins elements quotidians de l’aula poden convertir-se en “enemics” per a qui té dificultats d’oïda: el soroll de les cadires en arrossegar-se, les taules, els crits o el so de l’aire condicionat. Els alumnes han demostrat una gran sensibilitat i han aprés la importància de parlar mirant-se a la cara i respectar els torns de paraula per no parlar tots alhora.
La Mónica defensa la visibilització de la sordesa com una discapacitat “invisible” i la necessitat de trencar les barreres que limiten el potencial dels infants amb pèrdua auditiva. La seva tasca combina educació, sensibilització social i acompanyament familiar per promoure una societat més empàtica i inclusiva.
Com a gest pràctic i simbòlic, va regalar al centre pilotes de tennis usades que hem reciclat col·locant-les a les potes de les cadires, reduint així el soroll a l’aula i fent un pas més cap a una escola més inclusiva.
Per estar actualitzats diàriament podeu seguir-nos al nostre Instagram.


